Stalo Teatras

tai objektų teatras, kuriantis spektaklius vaikams ir jaunimui jau 19 metų. Šio teatro misija – pasitelkus paprastus daiktus, objektus, medžiagas – kalbėti jauniesiems žiūrovams rimtomis, kartais sudėtingomis temomis. Stalo teatro spektaklių scenografija ir daugelis personažų kuriami iš paprastų daiktų, naudojamų šiomis dienomis ar naudotų mūsų senolių laikais, tokių kaip audimo staklių detalės, puodai ar paprasti batai, žirklės ir t.t. Toks požiūris į daiktus ne tik ugdo žiūrovų vaizduotę, bet ir padeda įgyvendinti tvaraus gyvenimo prevencijos idėją: senų, sudėvėtų, netinkamų naudoti daiktų nereikia skubėti išmesti, nes juos puikiausiai galima panaudoti įvairiems kūrybiniams sumanymams. Stalo teatro spektakliai dažnai remiasi archajiškais mitais, sakmėmis, pasakomis arba literatūros kūriniais, originaliomis pjesėmis, scenarijais, o spektaklius lydi gyva muzika.

Apsilankę pas mus žiūrovai teatrą parsineša namo - vaikai ieško įdomių objektų ir kuria namuose spektaklius. 

teatro įkūrėja

Saulė Degutytė

Stalo teatras gimė iš vaikystės žaidimų, kuomet nebuvo nei spalvotų žaisliukų, nei gausiai iliustruotų knygučių, nei smagių filmukų, o fantazija nedavė ramybės . Šis trūkumas tapo privalumu, kai po dramos teatro aktorės studijų baigimo susilaukiau savo vaikų ir pradėjau dirbti su vaikais teatro mokytoja. Klausiau savęs – ką tokio įdomaus, ko nebūtų matę šiuolaikiniai vaikai galėčiau jiems parodyti, kuo sudominti? Ir tuomet prisiminiau savo vaikystę, kuomet žaisdavome su seseria  susiradę įvairius daiktus – žirklės mums šokdavo, kaip balerinos, šachmatai vaidino karalysčių siužetus, kiaurasamčiai virsdavo gandrų snapais, o su badmintono raketėmis- gitaromis grojama roko muzika susilaukdavo garsių ovacijų.  

Teatro pasirodymų magija apsikrėčiau vyresnių kiemo draugių, kurios suorganizuodavo pasirodymus mūsų namo laiptinės sausakimšame žiūrovų paskutiniame aukšte - amfiteatre. Pirkdavome bilietus – žalius medžio lapus už 3 akmenukus. Viskas buvo labai rimta. 

Tad prisiminus šiuos momentus, norėjosi vaikus apkrėsti rimtu teatro žaidimu ir pavyko! Mažieji puikiai priėmė objektų teatro taisykles, mielai fantazavo ir pasijungė į  kūrybą, įtraukdami ir savo tėvus. Tėvai, vėl pasijutę vaikais užsimiršta ir leidžiasi į magišką gyvų daiktų žaidimų pasaulį.

Teatre naudojame ne tik įvairius daiktus, rakandus, objektus, bet ir įvairią materiją – juodžemį, kinetinį smėlį, vandenį, vašką... kalbame su vaikais rimtomis temomis: karas, išdavystė, vaikų vienatvė, darbas, migracija... nebijome komentarų spektaklio metu. Po spektaklių dažnai su žiūrovais kalbamės, diskutuojame. Juk vien spektaklio šių laikų išsilavinusiems mažiesiems žiūrovams nepakanka…

SVARBIAUSI APDOVANOJIMAI

2023 nominacija Auksiniams Scenos kryžiams už Muzikinį etnologinį veiksmą „Deivių archeologija“ su Liudmyla Zborovska (Ukraina)
2023 Mokslo akademijos diplomas Teatrinei instaliacijai “Muilo opera: Burbuliuko meilė” už geriausius 2022 metais įgyvendintus mokslo populiarinimo projektus
2022 nominacija Auksiniams Scenos kryžiams už teatrinę instaliaciją „Muilo opera: Burbuliuko meilė“
2019 nominacija Auksiniams Scenos kryžiams už spektaklį „Sibiro haiku“
2014 Auksinis scenos kryžius už spektaklio „Tarmių stalas“ režisūrą ir scenografiją
2011 vaikų komisijos prizas už spektaklį „Avinėlio kelionė“ Tarptautiniame lėlių teatrų festivalyje „Karakumų asilėlis“ Klaipėdoje
2011 Auksinis scenos kryžius už išradingą šiuolaikišką Lietuvos etnokultūros teatrinę kalbą etnologiniame muzikiniame veiksme šeimai „Gandro dovana“
2005 VI-asis tarptautinis lėlių teatrų festivalis „Aitvaras“ - du diplomai: Stalo teatro spektaklis „Eglė žalčių karalienė“ pripažintas geriausiu spektakliu

„Norisi dar kartą grįžti prie daikto vertės Saulės Degutytės kūryboje. Visada galima nugriebti bet ką ir atrasti tame bet kame kokią nori prasmę. Bet Saulė visada užgriebia kažkokį mistišką vidinį daikto tūrį, atranda jam ne prasmę kaip konstantą, bet prasmių sąžalyną. Kaskart atrodo, tarsi visos tos prasmės daikte seniai susikaupusios, akivaizdžios, bet drauge neįtikėtinos, žavingos. Kaskart pats prie daikto jau padedi tašką, o staiga jis vėl išnyra – kitaip susigūžęs, kitoniškai perkreiptas, turįs naują istoriją.”

teatro kritikė
Dovilė Zavedskaitė

PARTNERIAI

RĖMĖJAI

NARYSTĖ

Next
Next

REPERTUARAS